Αποστολέας Θέμα: Opel Astra XTreme  (Αναγνώστηκε 1774 φορές)

Αποσυνδεδεμένος OPEL PARTS GREECE

  • Opel Specialist
  • Guru Member
  • ******
  • Μηνύματα: 3498
Opel Astra XTreme
« στις: Φεβρουάριος 19, 2007, 03:09:31 πμ »
Kαι καποια αρχεια αναφορας για το Χtreme:

The Astra X-Treme is a purpose-built engineering and styling exercise that succeeds in generating new interest in a coupe designed to meet mid-level pricing in Europe. The real difference in this “concept car” is that styling, marketing and race engineering worked hand-in-hand to create a “red rocket” of excitement.

Small design and casting changes to convert from methanol to gasoline (unleaded pump gas) were made with great efficiency.

The results are 440 hp at 6500 rpm and 317 lb-ft of torque at 4800. The engine is amazingly docile at low speeds, though it does have this great “air popper” idle sound.

Four-valve engines are known to need air to make revs and horsepower. The X-Treme’s early problem was that it had too much power to make it driveable by most Russian automotive journalists, so the engineers reduced 50 percent of the air intake.

This meant an immediate loss of 100 horsepower as installed for the press drive.

OPC added a carbon clutch connect with the awesome Xtrac six-speed transaxle.

Also there is a mention of the OPC’s throttle-down sequential shifter

Not like a street-tuned Ferrari paddle that leaves audible gaps in the power flow, but a pedal-flat-to-the-floor racing system that allows the engine a seamless search of its 7350 redline.

Bosch electronics with closed-loop calibration assure excellent response at any throttle position or speed.

Threshold braking from 150 mph by Brembo brake calipers with 14-inch carbon rotors.

No warm-up to this system is required: Stand hard on the pedal for 1.5 gs of stopping.
In the driver’s seat the first sensation is that you are an integral part of the chassis, you sit aft of mid-car, behind even the B-pillar. The reason: The engine has been moved aft for 50-50 weight balance, an asset when you press hard in cornering. X-Treme is as close to a race car

And yet, it seems to just absorb whatever effort the driver puts into it, demonstrating no real limitation to handling or grip at road speeds. X-Treme can’t be compared with other “supercars” because its heritage is so closely related to racing.

To fully enjoy this Opel OPC X-Treme, you should probably play Smash Mouth on its 1000-watt CD system.

The problem is you can only hear the CD through headphones—yes, headphones.

X-Treme comes equipped with your own pair of authentic racing headphones so that you can talk to your passenger, since the only gearbox case available is magnesium, which does nothing for sound reduction. I personally rather enjoyed the gear noise.

As for Smash Mouth....



























« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 01, 1970, 02:00:00 πμ από OPEL PARTS GREECE »
My official sponsors:

Αποσυνδεδεμένος ΚΟΥΝΙΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (GTC)

  • Guru Member
  • ******
  • Μηνύματα: 3065
  • Gender: Male - Άνδρας
(Χωρίς τίτλο)
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουάριος 19, 2007, 08:41:02 μμ »
ουδεν σχολιο!!!!! [smilie=bows.gif]  [smilie=bows.gif]  :opelflag:
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 01, 1970, 02:00:00 πμ από ΚΟΥΝΙΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (GTC) »

Αποσυνδεδεμένος JTG1986

  • Novice Member
  • **
  • Μηνύματα: 258
    • http://www.dap-oikonomikou.gr
(Χωρίς τίτλο)
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουάριος 19, 2007, 09:18:58 μμ »
Αεροπλάνο το εργαλείο...ΑΧ.... [smilie=bows.gif]  :opelflag:
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 01, 1970, 02:00:00 πμ από JTG1986 »

Αποσυνδεδεμένος shadow man

  • Guru Member
  • ******
  • Μηνύματα: 7497
  • Car: Ideal Zig-Zag 01
  • Gender: Male - Άνδρας
  • Location: deep in the Mountains...
(Χωρίς τίτλο)
« Απάντηση #3 στις: Φεβρουάριος 21, 2007, 11:38:01 μμ »
και εγώ ετσι φουσκωμένο το ειχα το δικό μου αλλά δεν χωραγε να περάσει απο το συρματόπλεγμα που εχω στο δρόμο για το μαντρί και το ξαναεκανα μαμα...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 01, 1970, 02:00:00 πμ από shadow man »
Never drive faster than your guardian angel can fly...


Αποσυνδεδεμένος ASTRA_MAN

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 63
(Χωρίς τίτλο)
« Απάντηση #4 στις: Φεβρουάριος 22, 2007, 01:18:19 πμ »
Δεν μου αρεσει το καπακι της βενζινης.... :P
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 01, 1970, 02:00:00 πμ από ASTRA_MAN »
ASTRA_MAN

Αποσυνδεδεμένος nilaz

  • Addicted Member
  • *****
  • Μηνύματα: 973
(Χωρίς τίτλο)
« Απάντηση #5 στις: Μάρτιος 06, 2007, 08:50:05 μμ »
Για να το δειτε εν κινησει!!!

« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 01, 1970, 02:00:00 πμ από nilaz »
To OPEL μου πουληθηκε. Μια μεγαλη αγαπη τελειωσε. Του ευχομαι καλα και ασφαλη χιλιομετρα εκει που ειναι και να συνεχιζει να προσφερει χαρα οπως εκανε σε εμενα.

 


SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal